Rola cyfrowej edukacji w rozwoju i aktywizacji społeczeństwa. Spotkanie w Gdańsku

Fundacja Innowacyjna Edukacja zaprasza na konsultacje społeczne pod tytułem „CYFROWA EDUKACJA JAKO NARZĘDZIE ROZWOJU I AKTYWIZACJI SPOŁECZEŃSTWA”.

Kolejne spotkanie z cyklu ogólnopolskich debat na temat zastosowania technologii komunikacyjno-informatycznych w edukacji odbędzie się 25 marca br. w Gdańsku w sali herbowej Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego, przy ulicy Okopowej 21/27.

Celem debaty jest zebranie opinii przedstawicieli samorządów terytorialnych, szkół oraz instytucji i organizacji pozarządowych i społeczności lokalnych na temat przyszłości polskiej edukacji oraz rozwoju narzędzi kształcenia w oparciu o nowoczesne rozwiązania technologii komunikacyjno-informatycznych. Kontekstem dyskusji jest aktywizacja zawodowa społeczeństwa oraz możliwości dostosowania metod nauczania młodzieży do zmieniającego się rynku pracy.

 „Ze względu na zaskakująco wysokie bezrobocie w grupie wiekowej 16-21 lat oraz szczególnie wrażliwą kwestię rosnącej liczby nauczycieli pozbawionych stałej pracy, istotną kwestią staje się powrót do etosu szkoły jako akceleratora rozwoju lokalnej społeczności, w tym jej znaczącego potencjału przeciwdziałania przyszłemu bezrobociu”. – powiedziała Agata Tyszkiewicz, prezes Fundacji Innowacyjna Edukacja.

W dyskusjach wezmą udział zarówno przedstawiciele administracji centralnej i samorządów lokalnych, organów prowadzących szkoły, oraz praktycy - nauczyciele, pedagodzy, przedstawiciele jednostek zajmujących się pomocą społeczną i doradztwem zawodowym.

W trakcie spotkań konsultacyjnych uczestnicy będą rozmawiać o nowoczesnych, światowych metodach nauczania, możliwościach zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, a także rozwiązaniach systemowych w nauczaniu. Poruszone tematy pozwolą nie tylko pogłębić wiedzę uczestników spotkań w kontekście indywidualnego rozwoju dzieci, młodzieży i dorosłych oraz wyrównywania szans, lecz także przeprowadzić dyskusję na temat rzeczywistych i faktycznych przeszkód oraz możliwości wdrażania zmian w systemie nauczania.